Otrzymałam telefon z powrotem . W pierwszej chwili byłam zadowolona.
Długie oczekiwanie sprzyja poczuciu nasycenia czy też zadowolenia.
Trzy miesiące ponad ( ! ) trwała sprawa reklamacji , do tego niemiła niespodzianka jaką było oclenie przesyłki, z którą szybko się pogodziłam, bo innego wyjścia nie było.
O co chodzi dokładnie można zapoznać się w odsłonie pierwszej http://www.ecoileo.pl/2016/03/plebiseu-uwaga-sklep-ktory-nie-istnieje.html.
Gdy otworzyłam przesyłkę od razu zauwazylam folie ochronne na delikatnych elementach telefonu tj. kamerka, ekran... Pomyślałam, chyba nowy ...
Gdy otworzyłam klapę, okazało się iż faktycznie to nowy telefon . Made in Mexico :-) mój był Tajland. Dla mnie był nowy a przynajmniej inny.
Pomyślałam, że pewnie zbyt pochopnie oceniłam sklep, NIE sklep...
Z lekkim poczuciem winy zajęłam się więc moim telefonem. Tu pojawiły się niespodzianki.
Pierwsza z nich ewidentnie postarzaly środek telefonu i ślady od kleju w pobliżu naklejki mówiącej o modelu , numerach seryjnych itp...
Gdy telefon odpalił kolejna niespodzianka zainstalowane aplikacje...utworzona strona favorite...
Następnie zauważyłam datę zainstalowanych tapet 2006r. I duża ich liczbę. W moim Starym telefonie miałam te wszystkie tapety, w Nowym reklamowanym kilka, więc już trochę się zdenerwowałam.
Fot:M.K.W.
Mój stary BlackBerry Curve i pierwszy wadliwy od plebis.eu BlackBerry Curve.
Zaczęłam podejrzewać,że coś jest nie tak. Dokładnie , że stary telefon został spakowany w nową oprawę.
Kolejna niespodzianka i już chyba najgorsza za wszystkich była taka, że po włożeniu karty SIM, a nawet dwóch dostawałam ten sam komunikat. Mimo, że karta Sim jest włożona, jest brak usługi od operatora .
Telefon popsuty !!! Może zapomnieli anteny włożyć !!!
Mój popsuty telefon zamieniono na inny popsuty telefon i biznes się kręci, a popsute telefony latają tu i tam zmieniając właściciela.
Po zgłoszeniu sprawy do dyrekcji plebis.eu dostałam ten sam szablonowy mail co pierwszym razem z informacją :
Aby usprawnić procedurę reklamacyjną, bardzo prosimy o wysyłkę 2 zdjęć produktu.
W przypadku telefonów jedno z widocznym numerem IMEI (znajduje się on zwykle pod baterią) oraz drugie dowolne, najlepiej z widoczną usterką produktu oraz opisaniem problemów ze sprzętem.
Itd.
I że mam go wysłać do Chin !!!
Gdy wkurzona napisałam, że to chyba kpiny, że telefon mam zaledwie jeden dzień i nawet go nie mogłam używać , a że na 9 miesięcy próbowałam go używać dwa miesiące , że sprzedają popsute telefony, i mój pewnie odeslali komuś innemu, otrzymałam informację :
Cyt. Witam , sprzedawać jest firma z Hong Kongu , my pośredniczymy w sprzedazy ".
Na dzień dzisiejszy czekam na odpowiedź z Biura Rzeczenika Praw Konsumenta.
Oczywista dla mnie jest zabawa w kotka i myszkę, gdzie jestem na tej straconej pozycji. Kolejna opłata celna i przesylka, które łącznie wyniosły prawie 100zł nie wchodzi w grę .
Dziś już kosztował mnie BlackBerry 391zł . Z kolejną naprawą wyszło by 491zł i tak dalej...
Dziś już kosztował mnie BlackBerry 391zł . Z kolejną naprawą wyszło by 491zł i tak dalej...
Przyznam się , że jestem sobie poniekąd winna zaistniałej sytuacji.
Po pierwsze dałam nabrać się na promocje 60 % taniej. Po drugie nie spojrzałam na regulamin serwisu internetowego jak siebie zwą.
Po pierwsze dałam nabrać się na promocje 60 % taniej. Po drugie nie spojrzałam na regulamin serwisu internetowego jak siebie zwą.
Spójrzmy na co ciekawsze punkty ...
- Towarze – rozumie się przez to produkty prezentowane w Serwisie Internetowym. W serwisie prezentowane są zarówno produkty fabrycznie nowe, jak i odnowione;
- Usługodawca świadczy usługi pośrednictwa w imporcie Towaru pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą towaru z Azji.
- Informacje o Towarach, zawarte w Serwisie Internetowym, w szczególności ich cechy oraz właściwości, a także ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy.
- Umowie – rozumie się przez to umowę pośrednictwa w imporcie, zawartą pomiędzy Usługodawcą, a Klientem, zawieraną z wykorzystaniem Serwisu Internetowego, zobowiązującą Usługodawcę do Zamówienia u Sprzedawcy z Azji Towaru w imieniu Klienta, z dostawą bezpośrednio na adres Klienta;
- W celu złożenia Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Składam Zamówienie i przechodzę do płatności”.
- W wypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient może dochodzić zwrotu zapłaconych należności celnych i podatkowych, składając odpowiedni wniosek do właściwego organu podatkowego, według odrębnych przepisów.
- Czas realizacji Zamówienia wynosi 8 - 40 dni roboczych.
- Usługodawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli rzecz dostarczona ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- Usługodawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli rzecz dostarczona stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie dostawy prawa Usługodawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa (wada prawna).
- Jeżeli rzecz dostarczona ma wadę, Klient może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. Usługodawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Usługodawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy dostarczonej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli Klientem jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego powyżej.
- Niezależnie od innych uprawnień wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązujących, Towary oferowane w serwisie objęte są 2-letnią gwarancją serwisową. Towary nie są objęte gwarancją producenta
- Usługodawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- Klient może dochodzić uprawnień wynikających z gwarancji od Usługodawcy.
JESZCZE tylko przyjrzyjmy się samej firmie.
Sądziłam że to Polski sklep, Polski e-mail kontaktowy , Polski numer telefonu ...
Usługodawcy – rozumie się przez to
One Selling Limited z siedzibą w Londynie,
28/29 The Broadway, Ealing, W5 2NP London, Wielka Brytania.
Jeśli o mnie chodzi nazwa ONE SELLING jest bardzo trafną i słuszną. Jeden raz kupiłam, więcej tego nie zrobię .
Cały tekst przedstawia tylko i wyłącznie moje doświadczenia z serwisem internetowym plebis.eu, do którego korzystania nie zachęcam i nie zniechęcam. Być może są osoby mające dobrą opinie o serwisie do czego mają prawo, ja do nich nie należę.
W związku z regulaminem, rozumiem, że mój, moje, telefony lub też osoby trzeciej, nie wiem czy to mój jeszcze telefon czy już nie, jednak usługodawca przewidział taką możliwość, mogą podróżować na mój koszt do grudnia tego roku .
Między czasie telefony mogą zostać pozamieniane , może sprzedane lub wymienione na inne popsute telefony.
Później kończy się już czas rękojmi. Przypuszczam, że mój pierwszy telefon również będzie dalej podróżować, zapewniając ruch w biznesie nie tylko samemu plebis.eu, ale i poczcie i Urzędowi Celnemu .
Istne perpetum mobile...
Mobile nie mylić z urządzeniem mobilnym typu komórka.
Telefon może dalej nie spełniać warunków umowy,gdyż oferta stanowiła jedynie zachętę, a nie rzeczywisty stan rzeczy,w moim przypadku działający nowy telefon, gdyż ze starego zrobić nowy się nie da. Wymagało by dodatkowego nakładu ze strony uslugodawcy na co zgody One Selling nie ma.
Koniec odsłony drugiej.
Odsłona trzecia:
Kochani,
Jestem winna wyjaśnienie tym, którzy czekają na happy end mojej przygody ze sklepem.
Właśnie zostałam poproszona o odpowiedź, jak zakończyła się sprawa, przekopiuje więc odpowiedź. Trochę się zniechęciłam sprawą i wolałam o niej zapomnieć.
"Witam, nie dobrze. Ochrona konsumentów nawet nie podjęła się sprawy. Mąż rozmawiał ze znajomym, podobna sprawa , buty za 200zł , sklep internetowy. Zapłacił kartą, butów nie dostał. Biuro ochrony konsumenta, policja... nic . Miał kolegę prokuratora , który mu wyjaśnił, że za taką małą szkodliwość czynów nic nie zrobią. Myślę , że ten sam powód był i w moim wypadku. Plebis gra w bezpiecznej dla siebie granicy bezprawia. Pozdrawiam. Skusiłam się na 5 gwiazdek i certyfikaty, które można kupić jak naklejki na zeszyt "
Trzymam telefon, może kiedyś uda mi się go naprawić :(
Zapomniałam dodać, że oba sklepy i plebis i owy z butami działają sobie dalej w najlepsze, a mała szkodliwość czynów zapewne mnożyć się w horyzontalne sumy pieniędzy za przyzwoleniem litery chorego prawa.
Ekologiczne zakupy, zdrowy styl życia, ecoileo
Sądziłam że to Polski sklep, Polski e-mail kontaktowy , Polski numer telefonu ...
Usługodawcy – rozumie się przez to
One Selling Limited z siedzibą w Londynie,
28/29 The Broadway, Ealing, W5 2NP London, Wielka Brytania.
Jeśli o mnie chodzi nazwa ONE SELLING jest bardzo trafną i słuszną. Jeden raz kupiłam, więcej tego nie zrobię .
Cały tekst przedstawia tylko i wyłącznie moje doświadczenia z serwisem internetowym plebis.eu, do którego korzystania nie zachęcam i nie zniechęcam. Być może są osoby mające dobrą opinie o serwisie do czego mają prawo, ja do nich nie należę.
W związku z regulaminem, rozumiem, że mój, moje, telefony lub też osoby trzeciej, nie wiem czy to mój jeszcze telefon czy już nie, jednak usługodawca przewidział taką możliwość, mogą podróżować na mój koszt do grudnia tego roku .
Między czasie telefony mogą zostać pozamieniane , może sprzedane lub wymienione na inne popsute telefony.
Później kończy się już czas rękojmi. Przypuszczam, że mój pierwszy telefon również będzie dalej podróżować, zapewniając ruch w biznesie nie tylko samemu plebis.eu, ale i poczcie i Urzędowi Celnemu .
Istne perpetum mobile...
Mobile nie mylić z urządzeniem mobilnym typu komórka.
Telefon może dalej nie spełniać warunków umowy,gdyż oferta stanowiła jedynie zachętę, a nie rzeczywisty stan rzeczy,w moim przypadku działający nowy telefon, gdyż ze starego zrobić nowy się nie da. Wymagało by dodatkowego nakładu ze strony uslugodawcy na co zgody One Selling nie ma.
Koniec odsłony drugiej.
Odsłona trzecia:
Kochani,
Jestem winna wyjaśnienie tym, którzy czekają na happy end mojej przygody ze sklepem.
Właśnie zostałam poproszona o odpowiedź, jak zakończyła się sprawa, przekopiuje więc odpowiedź. Trochę się zniechęciłam sprawą i wolałam o niej zapomnieć.
"Witam, nie dobrze. Ochrona konsumentów nawet nie podjęła się sprawy. Mąż rozmawiał ze znajomym, podobna sprawa , buty za 200zł , sklep internetowy. Zapłacił kartą, butów nie dostał. Biuro ochrony konsumenta, policja... nic . Miał kolegę prokuratora , który mu wyjaśnił, że za taką małą szkodliwość czynów nic nie zrobią. Myślę , że ten sam powód był i w moim wypadku. Plebis gra w bezpiecznej dla siebie granicy bezprawia. Pozdrawiam. Skusiłam się na 5 gwiazdek i certyfikaty, które można kupić jak naklejki na zeszyt "
Trzymam telefon, może kiedyś uda mi się go naprawić :(
Zapomniałam dodać, że oba sklepy i plebis i owy z butami działają sobie dalej w najlepsze, a mała szkodliwość czynów zapewne mnożyć się w horyzontalne sumy pieniędzy za przyzwoleniem litery chorego prawa.
Ekologiczne zakupy, zdrowy styl życia, ecoileo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz